Well it's a new year, with it comes more than new fears.

Jag är tillbaka för att skriva den årliga nyårslistan, precis som alla andra år (här, här, här och här). Känner att det är en fin liten tradition för att sammanfatta ett helt år på bara några frågor. Så; here we go:
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Jag åkte till USA för första gången, åkte till Nederländerna för första gången, jag överlevde ett helt år av samboskap tillsammans med världens bästa Göteborgskille, jag började kalla Göteborg för "hemma" mer än småstaden, jag fyllde 23 (ångest), jag fick min allra första på-riktigt-nära-döden-upplevelse, jag krockade så en bil mosades, fick solsting, skrev en (mycket uppskattad) uppsats om ett ämne jag älskade tillsammans med en vän jag älskar och sen tror jag faktiskt att jag lärt mig att ensamhet inte behöver betyda att en är ensammast i världen, utan bara ensam för en stund.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade none!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja, fast eftersom vi inte var kompisar förrän i mitten av året så var jag liksom aldrig riktigt med och grattade och sådär när ungen föddes. Men nu i januari blir det lilla popcornhuvudet 1 helt år!
4. Dog någon som stod dig nära? 
Tack och lov, nej.
5. Vilka länder besökte du? 
Danmark, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och USA.
6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014? 
Ett fett sparkonto och ett litet hus med en liten altan så vi kan ha fantastiska sommarfester.
7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 
Som alltid den 20 maj.
8. Vad var din största framgång 2013? 
Att jag och Göteborgskillen håller vårt förhållande roligt och romantiskt trots att vi ser varandra nästan exakt varje dag och nästan exakt i varje skick som finns; trötta, hungriga, arga, glada och sjuka. 
9. Största misstaget? 
Att jag fick över 39 graders feber dagen innan julafton...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Se fråga 9... + massor av extra ja, ja, ja.
11. Bästa köpet?
Åh, det är den alldeles fantastiska resan till USA med Göteborgskillen och allt som hör till den (förutom knarkarhotellet i Los Angeles). Var värt alla svettigt ihopjobbade tusenlappar för att få uppleva så otroligt mycket under några veckor!
12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Resor definitivt. 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
De här underbara dagarna då jag har både Göteborgsbästis och Göteborgskillen hemma i soffan efter en heldag av skoj och vi bara ligger där och glor på något dåligt på tv och känner att vi inte behöver prata med varandra annat än något ord här och där för vi känner varandra så himla bra att vi kan hålla en tyst konversation i huvudet. Eller helt tvärtom när vi babblar så mycket att vi alla hela tiden måste höja rösterna för att överrösta varandra och så hamnar vi tillslut i något läge där alla vill prata så mycket om allt att ingen hör någonting eller följer med alls. Åh! Bästa!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Miley Cyrus "Wreckingball" och Ylvis "The Fox" lär en ju minnas i några år - pga en sång om en räv och en naken Miley.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I perioder så himla mycket ledsnare eftersom den här utbildningen jag läser får en att verkligen lära känna sig själv och ta tag i saker som varit jobbiga, vilket såklart är jättebra men jobbigt när en är mitt i skiten. Men all denna skit har gjort att jag (nog) vet mer vem jag är nu och det gör mig ju såklart jätteglad.
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Vågat!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Blivit ledsen för saker jag antar kommer hända och oroat mig. Alltid denna jävla oro.
18. Hur tillbringade du julen?
Hos min morbror och hans familj tillsammans med familjen och mormödrar och morfäder.
19. Blev du kär i år? 
Om och om igen i min fina Göteborgskille.
20. Favoritprogram på TV? 
Om jag är hemma själv; allt som är lättsamt. Om jag inte är hemma själv; kriminalserier!
21. Bästa boken du läste i år? 
"En man som heter Ove".
22. Största musikaliska upptäckten? 
... Mer jul, ge mig.. mer jul. Jag vill ha; mer jul. Ge mig... mer jul. ?!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Ja, verkligen! Fick speciellt ett par stolar jag dreglat över.
25. Något du önskade dig men inte fick? 
Ett hus och en dator endast till för att spela the sims på... hehe.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
Blev väckt av att familjen sjöng (antingen var det i stämmor eller så var de bara i otakt) och så öppnade jag paket i sängen. Sen kom min farbror och faster med deras familjer och sen var det fullt ös med att springa efter en liten 1,5åring som tycker att det roligaste som finns är att riva ner ömtåliga saker i golvet. Sen kom min allra finaste småstadsvän över på tårta och skitsnack.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Jaaaaaaaaaaa. Att jag vågade köra bil i Göteborg?!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
"Är detta rent? Nehe. Detta då? Bra, då tar jag det!".
29. Vad fick dig att må bra? 
Göteborgskillens varma andetag i sängen bredvid mig och hans arm som håller om mig långt efter att han somnat och att Göteborgsbästis skickar små fina sms och ger mig så underbart genomtänkta små presenter som får mig att känna mig så uppskattad och omtyckt och lyssnad på. Att mina bästa småstadsvänner och jag fortfarande har kontakten och att jag tycker lika mycket om dem nu som förr trots att vi knappt ses alls längre. Att jag lärt känna massor av fler klasskompisar och märker hur otroligt fina människor det finns runt mig.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Nej, men faktiskt ingen alls.
31. Vem saknade du? 
Mina småstadsvänner. Att de fortfarande är så bra kompisar och jag kan ibland bli lite avundsjuk på att inte få  vara med och dela den fina, fina vänskapen de har tillsammans. Känner ibland ett sånt sting av saknad av att jag också vara med på alla mysiga filmkvällar och alla vilda utenätter med de två helgalna och helt fantastiska tjejerna.
32. De bästa nya människorna du träffade?
Alltså, amerikanarna - finns det ens trevligare människor? Annars är det alla nya klassisar jag upptäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0