My year, 2010

Förra året svarade jag såhär. I år, detta:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag avslutade universitetet, fyllde 20, gick på systemet, stack utomlands längre än två veckor, tog körkort, firade årsdagar. Skrev en hel jäkla B-uppsats och fick grymt betyg.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Spanien, Thailand.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ett jobb jag älskar, ett förhållande jag inte tröttnar på.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 7 december. 
8. Vad var din största framgång 2009? FICK EN HYFSAT SNYGG BRÄNNA och körkortet! Och att kämpa mig igenom universitetet.
9. Största misstaget? Att jag blev en sån tråkig människa i ett förhållande jag inte trivdes i.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja.
11. Bästa köpet? Thailandsresan.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, kläder, vänner.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Exet, Sebastians, familjen, favoriterna på jobbet, solsken!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Min pappa amerikanen.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Vill svara gladare, men det är inte sant.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Kramats, älskat, äventyrat!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tråkat, klagat.
18. Hur tillbringade du julen? Hos min morbror med all underbar släkt och familjen.
19. Blev du kär i år? Var kär, men blev inte.
20. Favoritprogram på TV? Ååååhhhh Criminal Minds! Och Svenska hollywoodfruar.
21. Bästa boken du läste i år? Richard Dyers "White". Ha ha. Kurslitteratur.
22. Största musikaliska upptäckten? Melissa Horn (var det i år?), Ludwig Bell, Joshua Radin och massa mer jag återupptäckte.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Svinfin ring, kärlek och prinsesstårta i överflöd.
25. Något du önskade dig men inte fick? En lägenhet detta året med... HRM.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Drack in födelsedagen på krogen, hem för att sova och väckas av skönsång och efter det få besök av släkt och älskade vänner.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att jag inte var så jävla feg.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Börjar hitta mig själv.
29. Vad fick dig att må bra? Att universitetskursen tog slut, att jag klarade saker på egen hand, mitt ex fina ord, mina vänners varma kramar, familjens fina skratt åt fula ord ingen annan förstår, att få ligga på en stand i Spanien med den jag älskade, att få gå på gatorna i Thailand tillsammans med en av mina bästa vänner, att människorna på jobbet är mer än bara arbetskamrater - de är mina vänner och gör det underbart att stämpla in.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen.
31. Vem saknade du? Alla vänner jag träffat alldeles för lite.
32. De bästa nya människorna du träffade? De allt för söta nyförlovade paret och de underbara britterna i Thailand.


Kommentarer
Postat av: Heffler

En tänkvärd lista, på min ära. Punkt 29 känns som en typiskt bra sak att läsa när det känns grått och trist.

2011-01-02 @ 11:54:05
URL: http://heffler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0