Welcome 2018

Här är jag igen! Kanske i den minst aktivt uppdaterade bloggen i historien, men äsch! Nu kör vi en uppdatering på den årliga listan.
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag blev tvåbarnsmamma! Födde också barn utan att få panikångest och så köpte jag ett hus tillsammans med Göteborgskillen. Vilken grej, va! Jag förlovade mig också!  Nytt för i år var också att börja hämta och lämna på förskolan, fira min numera 2åring, fira jul i Göteborg och köpa dubbelvagn. Jag fick också för första gången höra från klienter att jag var väldigt duktig på mitt jobb och att de skulle sakna mig (hurra!). 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Haha NEJ. Jag skulle komma igång med träningen, men alltså... blev ju gravid direkt i januari. Får ta med mig det till detta år.
 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaaa tack och lov! Exakt en månad efter att jag blev tvåbarnsmamma blev också min allra bästa mammakompis det. Så nu kan vi hänga tillsammans hela tiden igen.
 
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Tack för det universum!
 
5. Vilka länder besökte du?
Tyskland, Österrike och USA. Skärpning nu på mig, vill åka till lite nya länder!
 
6. Är det något du saknat 2017 som du vill ha 2018?
En stark kropp. Vill bli vardagsstark igen.
 
7. Vilket datum från 2017 kommer du alltid att minnas?
2 oktober. När vår familj växte till fyra.
 
8. Vad var din största framgång 2017?
Att jag är uppskattad och omtyckt på jobbet! Faktiskt så himla glad för det. 
 
9. Största misstaget? 
Att jag inte alltid har nog med tålamod för mitt stora fina busiga barn.
 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Var förkyld + gravid (= typ död) hela våren. Låg hemma i flera veckor utan att kunna ta mig ur sängen.
 
11. Bästa köpet?
Huset! Huset huset huset huset! Skrev jag huset? HUSET!
 
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hehe, se svar på fråga 11.
 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag hade lite svårt att vara glad de tre första månaderna av året eftersom jag mådde konstant illa, men sen tog jag igen det med råge. Var så glad över hur fint och utan tvekan Göteborgskillen tog det allra mesta av ansvaret för hem och barn när jag mådde dåligt. Blev så glad när stora barnet började säga ”älskar dig mamma”, när lilla barnet log för första gången, när Göteborgskillen kramar mig hårt om natten och säger att jag är finast i världens trots bebiskräks, bristningar och hängmage. Att jag fått lära känna föräldrar med barn i samma ålder och tycker om stt hänga med dem så mycket att vi hörs nästan varje dag.
 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Despacito.
 
15. Var du gladare eller ledsnare 2017 jämfört med tidigare år?
Det var upp och ner, men överlag nog gladare.
 
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Gått och lagt mig tidigare när jag kunde.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Blivit irriterad för småsaker. åh vad jag måste sluta upp med det!

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos oss med mamma, pappa och lillebror. Tillsammans med barnen och Göteborgskillen också såklart. Så svängde vi förbi Göteborgskolöenillen föräldrar där hans mormor, morfar, faeller, farfar, faster, kusiner, bror och brors tjej också var.

19. Blev du kär i år? 
Ja men Gud. Det gick inte att låta bli att bli kär i den lilla bebisen som kom till familjen. Hjärtat nästan sprack! 
 
20. Favoritprogram på TV? 
Wahlgrens värld.

21. Bästa boken du läste i år? 
Den stora boken om bröllop! Iiiihh!

22. Största musikaliska upptäckten? 
Är, om det är möjligt, ännu mindre intresserad av musik nu än förr.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Träningskläder, ljusstake, kärlek!

25. Något du önskade dig men inte fick? 
Ett nytt kök.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Hängde i sängen med bebis halva morgonen och väntade på att det skulle dundra in folk med sång och paket, men det dröjde pga riktigt dålig natt. Sen fick jag våffelfrukost och lyxlunch på stan. Mys Med familjen!
 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Nja. Hade velat må bättre i början av året, men så värt att må dåligt för den älskade lilla bebin.
 
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2017?
Snor mitt eget svar från 2015: Kan dela upp det i tre delar: under graviditeten - det jag fick plats i. Precis efter födseln - det jag fick plats i och det som gick att amma i. Slutet av året: det som gick att amma i.

29. Vad fick dig att må bra? 
När jag ser tillbaka märker jag att jag svarat långt här varje gång, men ärligt talat är det inte svårare än att min familj mår mig att må allra bäst. Älskar dem mer än livet.
 
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

31. Vem saknade du? 
Mig själv! Är så glad att vara tillbaka som mig själv igen efter graviditet (nu blir det ingen mer! Eller i alla fall inte på lääänge). Jag saknade också mina föräldrar och att ha deras stöd och hjälp nära till hands, även om de gör allt fint de kan. Jag saknade mina småstadsbästisar som vanligt, önskar att de bodde närmre!

32. De bästa nya människorna du träffade
Träffade typ ingen ny person. Däremot har jag fördjupat så många nya relationer, så kanske lika bra!

Kommentarer
Postat av: Damientek

I have been dreaming about lately. The detailed information here on the website is beneficial and helpful and will help my family and friends in our studies all throughout the week. It shows that all of the members here acquired a significant amount of info regarding the things I am interested in and the other hyper links and information really show it. I'm not usually on the web when I am busy but when I have a drink im more often than not scouring for this kind of factual information or others closely concerning it. If anyone gets a chance, have a look at my website. [url=https://squaregroupersoflo.com/paddle-boarding]fort lauderdale boat cruises[/url]

2022-07-02 @ 18:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0