2016

Skriv inläggstext 


  •  
    1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
    Jag fick en fast heltidstjänst, firande mitt barns ettårsdag, firade 5 år med mannen i mitt liv, KÖPTE EN LÄGENHET, fick balkong <3, applåderade åt någon som lärde sig att gå, var ledig en hel sommar med familjen, sa "aj aj, inte äta jorden ur krukan", hade mitt första klientsamtal som färdig socionom, löneförhandlade och började tycka om fler människor än jag typ någonsin gjort!
     

    2. Höll du några av dina nyårslöften?
    Lär mig tyvärr aldrig att borsta tänderna i prick 4 minuter. 
     
    3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
    Grannarna blev!

    4. Dog någon som stod dig nära? 
    Nej!

    5. Vilka länder besökte du?
    Tyskland, Österrike och Spanien.
     
    6. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha 2017?
    Pengar på sparkontot!
     
    7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
    15 juli! Och 29 augusti när jag började mitt nya jobb.
     
    8. Vad var din största framgång 2016?
    Att jag uppfostrar en så himla modig och häftig unge! Och att jag och Göteborgskillen är ett så bra, starkt och fint par som älskar varandra trots jobbiga nätter och syrliga kommentarer vid stress. PLUS att jag fick ett jobb jag verkligen ville ha med en dunderlön.
     
    9. Största misstaget? 
    Att inte ha sparat alla de pengar jag la på onödig skit.
     
    10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
    Magsjuk pga tusen bakterier av barnet som äter sand och ny arbetsplats.
     
    11. Bästa köpet?
    Lägenheten!!!!!! Och en bubblare: den sjukt fina tröjan från COS jag köpte idag som jag är överlycklig för. Kanske inte minns den år 2020, men är just nu i eufori.
     
    12. Vad spenderade du mest pengar på?
    Resor och inredning.
     
    13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
    Tusen ting! Blev gudaglad när bebis tog sina allra första steg, sa mamma för första gången och dör inombords när hon lägger sina knubbiga händer på mina kinder och pussar mig på munnen. Blev också så glad över att få spendera hela sommaren med finaste Göteborgskillen. Att få vakna upp bredvid honom varje dag i 8 veckor gör underverk för humöret och gjorde mig tusen gånger kärare återigen. Blev så glad över mina fina göteborgsvänner som peppar, stöttar och alltid finns där. Så glad över mina småstadsbästisar som jag älskar mer än guld. Blir också lycklig över att ha hamnat i en så fin arbetsgrupp som stöttar, vägleder och skrattar tillsammans med mig varje dag. Att ha kollegor som säger "jag vet att du bara jobbat här i tre månader, men det känns som tre år för du är så självklar i gänget".
     
    14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
    Allt från Marcus och Martinus.
     
    15. Var du gladare eller ledsnare 2016 jämfört med tidigare år?
    Även om inget toppr glädjen över att FÅ barn, så skulle jag ändå säga gladare för nu förgyller bebis varje dag.
     
    16. Vad önskar du att du gjort mer? 
    Hängt med mina mammakompisar! Var visserligen med dem varje dag, men såhär när föräldraledigheten är över hade vi säkert kunnat ses mer???

    17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
    Stressat upp mig.

    18. Hur tillbringade du julen?
    Hos min morbror och hans familj tillsammans med Göteborgskillen, min bebis, mina föräldrar, bror, mormor, kusiner, morbrors frus syster + man (OBS typ kopierat svar från förra året).

    19. Blev du kär i år? 
    Tusen gånger om i min familj.
     
    20. Favoritprogram på TV? 
    Visserligen ett playprogram, men SKAM!

    21. Bästa boken du läste i år?
    Läste typ ingenting detta år tyvärr...

    22. Största musikaliska upptäckten? 
    Alla barnsånger på youtube.

    24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
    Massor! Ljusstake från svenskt tenn, upplevelse, fancy hudkrämer, underställ!

    25. Något du önskade dig men inte fick? 
    Ett hus.

    26. Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
    Väcktes av sång och paket på sängen, lekte ute i parken pch snurrade lillebror hundrafemtio varv på någon snurrleksak så han bubblade av skratt. Fikade med släkt och lekte med alla barn som kom till öronen höll på att ramla av av allt barnbabbel. Åt sen god mat med familjen och krossade alla på sällskapsspel!
     
    27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
    Nej! Eller ja, mer pengar kanske.

    28. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
    Jag skulle säga att jag faktiskt fick en stil tillbaka!!! "Allt som jag känner mig bekväm och snygg i" skulle jag kalla den.

    29. Vad fick dig att må bra?
    Alla fina förmiddagshäng med mina mammavänner, att få se mitt barn växa från bebis till liten människa, att få flytta in i vår fina nya lägenhet och leva som en familj, att komma hem från jobbet och mötas av en stor och en liten kram i hallen, de fina sms och kramar från småstadsbästisarna, att få höra att jag är "klok" på jobbet, att träffa nya vänner, träningsdejterna med finaste S, att komma ut och springa trots seg dag och sen klara av hela rundan utan att stanna en endaste gång!
     
    30. Vilken kändis var du mest sugen på?
    Ingen.

    31. Vem saknade du? 
    Allra mest saknade jag barnet när jag stod på spårvagnshållplatsen första veckan på väg till jobbet. Trodde hjärtat skulle slitas i tusen bitar. Annars saknade jag Göteborgskillen efter att ha hängt med honom hela sommaren, saknade S som var borta hela december, saknade som vanligt mamma, pappa, lillebror och småstadsvännerna som alltid är för långt borta för att det aka kännas helt bra.

    32. De bästa nya människorna du träffade?
    Kollegorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0