Life's hard

Det är så galet mycket att hinna med nu. Hela veckorna går jag i skolan och helgerna spenderas på jobbet med nio timmarspass så när måndagen och den nya skolveckan börjar är jag så trött att jag vill gråta. Det är lite som i ett töcken just nu. På kvällarna när jag borde vara hemma och vila så måste så mycket annat hinnas med - födelsedagsfester, quiz med fina vännerna på krogen, räkmackemiddagar med bästa gänget, pussar och kramar och seriekvällar med Göteborgskillen, städning, hockeymatcher med fantastiskt sällskap, jobbkalas och bjudmiddagar. 
 
Jag är så trött. Så sjukt trött i kroppen. Vaknar femton gånger på en natt och känner hur det vrider sig i magen. Behöver lugna ner mig, men hur gör man det då hyran behöver betalas och tentorna avlöser varandra?
 
Jaja. Dags att gå till jobbet! Är bara 7,5 timmes pass idag, och imorgon faktiskt bara 6,5. Lyx.
...
 

Kommentarer
Postat av: Hilda

Lite allvar nu.

Stressa inte upp dig. Det blir inget glad av. Tvärtom.
Vid jobbiga och kniviga och stressiga situationer och perioder tänker jag alltid- vad är det värsta som kan hända egentligen? Det värsta som kan hända är att man har ihjäl någon. Håller man sig borsta från det är det lugnt.

Make sense? vet inte men det funkar för mig.

Svar: Nä, man borde ta det lugnt faktiskt. Men det får bli bättre :)
Johanna

2012-10-20 @ 17:53:29
URL: http://vildamildahilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0