Boy and girl

Jag vill ju gärna vara en sån genustrotsare. En sån tjej (men vad är tjej egentligen, är det något biologiskt eller samhälleligt konstruerat?) som drar några varv med motorsågen och ordnar en skulptur från ett isblock. Kanske i form av en snopp eller något som stärker det manliga.

Men ja, nä. I det här hemmet har det inte riktigt blivit så. Rollerna är lite så att Göteborgskillen slipar och spacklar väggarna, pillar med cykeldäcken och sen sticker han iväg till skolan. Och jag stannar hemma; dammsuger och skurar de golv han dammat ner efter slipning och spackling, lagar mat så han får matlåda och diskar hans kaffekopp från frukosten. Tack och lov att han får sköta tvättstugan på onsdag när jag är iväg och jobbar. Så vi får lite rätsida på det här, menar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0