Early morning thoughts

Ibland, och speciellt under dagar som denna: när jag och Göteborgskillen har haft två helt underbara lediga dagar tillsammans och jag har blivit så extra kär igen och det i mitt huvud bara funnits vi, vi vi!. Det är ibland jag dagen efter vaknar alldeles tom, precis som sängen. När han redan klockan sex pussat mig hejdå och viskat att han ska skynda sig hem efter jobbet och jag antagligen mumlat något till svar och sen snabbt somnat om. 
 
Jag har bott här i Göteborg i över 9 månader och ändå känns en dag utan honom tom. Jag saknar mina vänner i småstaden så extra, extra mycket såna här dagar. Då en promenad bara är ett sms bort och ja, jag har vänner här i Göteborgs också, men det kommer inte bli samma sak. Aldrig bli samma sak. Jag vet inte om det är jag som hindrar det, eller om det inte går, men de blir inte småstadsvännerna. Inte lika trygga. 
 
Och jag saknar min familj. Kanske speciellt för jag vande mig vid att ha dem här flera helger i rad, men jag saknar att spela spel och skratta ihop. Vill åka till mamma och pappas röda villa och ligga i en solstol på baksidan och göra ingenting, utan bara höra att de finns i närheten.
 
Det är speciellt dagar som denna jag längtar till småstaden. Då den fortfarande är hem och Göteborgs känns skrämmande stort och okänt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Älskade vän! Om du bara kunde förstå hur mycket vi saknar att ha dig här hemma i småstaden! Längtar enda ut i fingertopparna tills du kommer hit igen. Sen hoppas jag även att vi kan få komma ner till er snart igen, dricka lite vin & spela sällskapsspel:)
Tusen kramar på dig fiffiga snuttegull ;)

2012-07-03 @ 12:29:43
URL: http://sofieskarberg.blogg.se
Postat av: Sofie

Älskade vän! Om du bara kunde förstå hur mycket vi saknar att ha dig här hemma i småstaden! Längtar enda ut i fingertopparna tills du kommer hit igen. Sen hoppas jag även att vi kan få komma ner till er snart igen, dricka lite vin & spela sällskapsspel:)
Tusen kramar på dig fiffiga snuttegull ;)

Svar: Du är så himla söt! Jag kommer upp om några veckor och stannar i nästan en och en halv vecka! :) Ska lata mig i solstolen på mammas och pappas baksida hela dagarna OCH DU FÅR JÄTTEGÄRNA JOINA! :D
Johanna

2012-07-03 @ 12:29:45
URL: http://sofieskarberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0