New years eve

Jag kunde inte ha haft ett bättre nyår. För vad kan vara finare för själen än att de två sötaste tjejerna från småstaden kommer ner sent dagen innan och vi somnar fnissandes som på ett pyjamasparty 1999? Och att få skåla in det nya året tittandes på egna raketer som alltför entusiastiska killar pratat om i dagar innan?

Jag är så fruktansvärt glad över att få börja 2012 på bästa möjliga sätt och tillsammans med människor som får en att skratta så magen inte längre bara gör ont av alldeles för mycket löjromstoast, hummersoppa, hälleflundra och cheesecake, utan av lycka också. Alla timmar var fantastiska, från halv sju när Göteborgskillens bästa vän kom och hämtade upp oss utanför och jag fick presentera mina vänner för en vitsig göteborgare som de genast kärade ner sig i efter han öppnat munnen, fram till en superspännande JVMmatch mellan Sverige och Ryssland som slutade strax innan sju på morgonen när killarnas glädje knappt visste några gränser då Sverige avgjorde på övertid efter att ha legat under med 0-3 inför tredje perioden.

Tack alla. Tack för ni gjorde mitt första nyår i Göteborg så himla fint. Tack för att ni ordnade med all supergod mat medan ni förvisade oss till vardagsrummet utan någon annan uppgift än att dricka vin, tack för att ni lossade på flugorna och bjöd upp till dans så mina strumpbyxekläddafötter gled över golven, tack för att ni plockade fram champagne som fick det att bubbla i näsan och skålade med alla medan raketerna prydde himlen, tack för alla roliga allsånger och för att ni bjuder så mycket på er själva att det känns som jag känt er länge, tack för att ni alltid hälsar glatt och kramas, tack för att ni är så otroligt gulliga och omtänksamma att mina vänner, och jag, förälskat sig i allihopa eftersom stämningen är så fantastisk, tack för ni delar med er av Göteborgskillen, tack för att ni fixar och ordnar och gör det alldeles på topp, tack för nyårskyssen, tack för ni kallar oss smådamer och får oss att känna oss som prinsessor, tack för alla härliga berättelser som ni tycker är så roliga att ni pratar i mun på varandra och skrattar så mycket att man knappt hör hälften. Tack för ni gjorde nyår till en superhärlig kväll som jag alltid kommer att minnas.

Och tack ödet, slumpen, Gud eller vem som helst egentligen som förde mig och Göteborgskillen tillsammans. Jag skulle aldrig vara så lycklig om det inte vore för honom.






Kommentarer
Postat av: I

den där kommentaren publicerar jag inte lilla fröken!;)

2012-01-05 @ 08:47:33
URL: http://missbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0