I can't get my head around you

Blir så fruktansvärt ledsen när jag läser nationalisters ord om hur de kämpar för att behålla Sveriga svenskt. Jag har så otroligt svårt att förstå vad det skulle ge. "Att hålla Sverige svenskt". Att bevara det svenska. Vad fan är det svenska? Att jag säger "jag är svensk" ger mig ingen hudfärg, hårfärg, religion eller egenskap. Det ger mig ett land att bo i. Ett land jag delar med nio miljoner andra svenskar - vita, svarta, blåa, bruna, rosa, gula, röda. Kristna, muslimer, buddhister, ateister. Brunetter, rödhåriga, svarthåriga, blonda, vithåriga, skalliga. Blyga, söta, roliga, tråkiga, trötta. Svenskar. Alla är för i helvete svenska.
 
Om du bor i Sverige är du svensk. 
 
Fan vad ledsen jag blir. Jävla idioter. Jävla svenska idioter som hatar svenskar som inte är som de själva är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0