The future

Många ser framtiden som en stor värld full av möjligheter, vilket jag också gjorde fram till jag tog studenten. Kanske till och med fram till jag sökte till universitetet, fick veta att jag kom in och nervöst lät bussen ta min lantiskropp till Östermalm för att svara "ja" på ett upprop. Kanske var det där det vände lite. Då framtiden krympte till ett litet svart hål.

Nu ska jag tydligen vara vuxen. Skaffa ett icakort, skaffa barn, flytta ihop med pojkvännen, gifta mig, skaffa mig ett jobb och sluta pilla naveln och fundera över framtiden. Framtiden är snart min nutid, men är det inte mer än så här?

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Livet är vad man gör det till... Du är ju en driven och företagsam tjej så du kommer komma långt bara du tar vara på möjligheterna!

2010-01-16 @ 23:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0