Do you ever want to just get outta here? So disappointed; just disappear.

Hej Sverige i framtiden.
 
Vad kul att få hälsa lite på dig. Är allt bra? Vem vet vad som hänt, men en får ju hoppas att ozonlagret fortfarande existerar och att kvinnors löner är lika höga som männens för lika arbete. Att alla människor anses lika mycket värda och att alla har möjlighet att leva ett drägligt liv. Att krig inte sargat och förstört en hel värld, utan att det fortfarande finns värme och glädje att dela och sprida vidare.
Och vilken iPhone är ni inne på nu egentligen - 8, 9, 10? Eller är det kanske som att fråga om hur många poäng en har på snake och bemötas med "men lever du på stenålder eller, tönt? Haha! (tänk tonårsbröl)"?
 
Nog om er, nu till poängen.
Det är idag tisdagen den 16 september 2014 och för två dagar sen var det val. Sverigedemokraterna fick 13% av rösterna. 1,3 miljoner människor röstade på ett parti sprunget ur rasism och nazism. Ett parti där högst uppsatta män uttalat sig nedsättande om både kvinnor och invandrare. Där partiledaren i debatter berättat att han vill minska främst på den muslimska invandringen. I ett parti där en järnrörsskandal uppdagades efter ett häftigt bråk om vem som har rätt att definiera svenskhet och en medverkande i den sen utvandrade(!!!) till Ungern. Ett parti där medlemmar kallar kvinnor för horor. Ett parti som vill skärpa abortlagstiftningen. Ett parti där en medlem "skojade till det" och bar en armbindel med ett hakkors. Ett parti som vill bevara svenskheten, något de bland annat menar är att behålla rätten att få vara pepparkaksgubbe i luciatåget. 
 
Min mormor kom till Sverige som krigsbarn under andra världskriget. Hon återvände aldrig till sitt urskrungsland mer än för att vända. Utan min mormors rätt att invandra till det här landet hade inte jag existerat. Min mamma hade inte existerat. Inte heller min lillebror eller mina morbröder, inte mina kusiner. Min farbror hade varken haft en blivande fru eller barn. Och har jag i framtiden barn hade de inte existerat. 
 
Kanske kommer dina blivande barn inte att födas för att 1,3 miljoner svenskar den 14 september år 2014 röstade in ett parti i riksdagen som ordentligt vill begränsa invandringen.
 
Ta hand om dig. Ta hand om varandra. Ta hand om de som ännu inte finns.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0